Co vše je součástí marketingu ve fotbalových a sportovních klubech

Není pochyb o tom, že v našich končinách jsou zdaleka nejpopulárnějšími sporty fotbal a hokej. Jistě, i jiné sporty se občas stanou na chvíli oblíbenými, pokud v nich naši sportovci dosáhnou úspěchů na mezinárodní scéně. Toto nadšení však obvykle brzy pomine.

Proč jsou tedy právě ty dva zmiňované tak konstantně oblíbené? Svůj podíl na tom má marketing. Tyto sporty, snad více než jiné, závisí na svých divácích a fanoušcích. Není tedy divu, že platí televizím za přenosy ze zápasů a za jejich propagaci.

fotbal1

Stačí si jen vzpomenout, kolikrát v televizi vidíme upoutávku na nějaký fotbalový či hokejový západ, a kolikrát upoutávku na jiný sport. Možná se občas objeví Formule 1, ale to je tak vše. Nic jiného jako by neexistovalo.

Jistě, může být poněkud šokující uvědomit si, jak jsme podvědomě manipulováni, avšak právě díky marketingu ve fotbalových a sportovních klubech https://www.imperialmedia.cz/prilezitosti-v-marketingu-ve-fotbalovych-a-sportovnich-klubech/ o nich víme. Jinak bychom je přešli bez povšimnutí.

fotbal2

Jeho součástí je pak i glorifikace určitých úspěšných hráčů. Vezměme si, že i člověk, který se o sport vůbec nezajímá, zná jména alespoň několika fotbalových i hokejových klubů, stejně jako jména hráčů. Kde jinde, než u fotbalu či hokeje k tomu dochází?

Cílem toho všeho je pak samozřejmě zvýšit návštěvnost zápasů a přinést tak stadionu i klubu peníze. To ovšem není vše. Dále se snaží přitáhnout k danému sportu nové hráče, především pak děti. Známe přeci tatínky, kteří své synky vodí na fotbalový či hokejový trénink a doufají, že se z nich stanou úspěšní hráči, vydělávající obrovské peníze.

Že to ve většině případů takto neskončí, není třeba říkat. Přesto sportovní marketing pokračuje. Je totiž nutné získat pro klub co nejvíce peněz, aby bylo možné nakoupit například drahé zahraniční hráče. Proto je zájem o tyto sporty trvale udržován.

Je celkem smutné, když si vezmeme, kolika úspěchů na mistrovských soutěžích dosáhli naši sportovci v jiných odvětvích, a nestáli televizi prakticky ani za zmínku. Není na čase to změnit?